آخرین اخبار

زنگ افتتاح نمایش "ناگهان پیت حلبی" در سنگلج به صدا درآمد

09:01:57 1395/01/16


زنگ افتتاح نمایش "ناگهان پیت حلبی" یه کارگردانی کورش سلیمانی، توسط پوران درخشنده، در سنگلج نواخته شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایسنا، آیین افتتاح نمایش "ناگهان پیت حلبی" به نویسندگی امیرعلی نبویان و کارگردانی کورش سلیمانی امشب -۱۵ فروردین ماه- با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه مندان در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

پوران درخشنده که زنگ افتتاح این نمایش را به صدا درآورد، در سخنانی خوشحالی خود را از آغازگری این مراسم ابراز کرد و گفت: امروز به چند دلیل خوشحالم که اینجا هستم؛ اول آن که در کنار شما حامیان فرهنگی ایستاده ام. دوم به آن دلیل که زنگ افتتاح نمایشی اجتماعی در قالب کمدی را به صدا در می آورم؛ نمایشی که در قالبی کمدی به مسائل روز جامعه ما می‌پردازد و نیاز امروز جامعه ماست.

او ادامه داد: همچنین به خاطر کورش سلیمانی، کارگردان خلاق و جوان این نمایش که همیشه عاشقانه کار کرده است و گروه "بیستون" خوشحالم.

این کارگردان سینما در پایان ضمن تبریک سال نو، خاطرنشان کرد: امیدوارم امسال، سالی توام با سلامتی و آرامش باشد. دو چیزی که همه ما به آنها احتیاج داریم. سال گذشته سال چندان خوبی نبود ولی امیدوارم سال جدید از همه نظر سال خوبی باشد.

درخشنده اضافه کرد: همچنین امیدوارم در سال جدید بتوانیم در زمینه هنر، چه تئاتر و چه سینما بتوانیم فرصت های خوبی را برای مردم مان و جوانان خلاقی که جامعه‌ی هنری ما نیاز به آنها دارد، فراهم کنیم.

در بخش دیگر برنامه، کورش سلیمانی، کارگردان این نمایش در سخنانی پس از خیر مقدم و تبریک سال نو، یاد تمام هنرمندانی را که در ۵۰ سال تاریخ تماشاخانه سنگلج به صحنه آمده اند را گرامی داشت.

او در ادامه با بیان اینکه دغدغه‌ی فرهنگی خودش و امیرعلی نبویان -نویسنده نمایش- منجر به اجرای این نمایش شده است، گفت: نمایش "ناگهان پیت حلبی " وام گرفته از نمایش های آیینی و سنتی است که پیشنهاداتی هم به این سبک داشته است.

سلیمانی ادامه داد: زیبایی و جذابیت در عین توجه به محتوا و مفهوم برای ما اهمیت بسیاری داشت. به همین دلیل ما در این نمایش گونه ی کمدی را انتخاب کرده ایم و سعی کردیم تماشاگران را هم در مسیرِ درستِ خندیدن، هدایت کنیم.

در پایان احسان کرمی -مجری تلویزیون - که برگزاری این مراسم را بر عهده داشت، نوشتاری از امیرعلی نبویان که نتوانسته بود در این برنامه حضور پیدا کند را خواند که به شرح زیر است: " این نمایش بلاتشبیه رویکردی منطق‌الطیر نشان به اساطیر و قهرمانان دارد و معتقد است سیاه و سفید، رذل و شرافتمند، منفور و محبوب، در درون انسان هاست؛ و آنها تصمیم می‌گیرند که کدام باشند.

ناگهان پیت حلبی قصد یادآوری بخشی از ناهنجاری های و افتادگی ها به ورطه ی ابتذال و بی قیدی ها و... دارد که نتیجه ی همان تصمیمات ناصحیح است."

در این مراسم علاوه بر مهدی شفیعی، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، ناهید مسلمی، اردلان شجاع کاوه، سعید اسدی، پیمان شریعتی، علی هاشمی، علی اکبر تحویلیان، بهروز خوش رزم،مهدی حاجیان، فرزین محدث،عارف لرستانی، نوید میهن دوست و...حضور داشتند.

نمایش " ناگهان پیت حلبی " به نویسندگی امیرعلی نبویان و کارگردانی کورش سلیمانی از امشب ساعت ۱۹ در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

در این نمایش کمدی مسیح کاظمی، وحید آقاپور، محمد طیب طاهر، رامین سیاردشتی، ارسطو خوش رزم و محمدرضا آزادفر به ایفای نقش میپردازند.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی